Monday, March 31, 2008

every sex is fun,safer sex makes sense

دو -سه هفته گذشته با یه گروه فرانسوی در مورد آشنایی دانش جویان با ایدز همکاری می کردم -تجربه خیلی خوبی بود -دلم می خوادیه روزی بتونم تو ایران هم این آگاهی رو بدیم.

من پیشنهاد دادم که anal sex هم به طور اختصاصی یه بخش ازکمپین باشه .چند تا موافق و چند تا مخالف داشتیم -اما وقتی استقبال رو از این بخش در دو روز اول دیدیم در روزهای بعد به من 2 تا دستیار اضافه دادم.

همانطور که می دونین anal sex نیاز به روان کننده(lubricate) داره و خیلی از افراد در حالت خوشبینانش اگر از کاندوم استفاده کنند از روغن و و یا کرم واسه روان کننده استفاده می کنند

ما واسه نشان دادن خطر استفاده از روغن (روان کننده هایی که بر پاییه آب نیستند) روی کاندوم .دو کاندوم رو باد می کردیم و از افرادی که اونجا بدون می خواستیم که یکی رو با روغن و دیگری رو با روان کننده (water base) ماساژ بدهند-فکر می کنید نتیجه چی بود؟

کاندومی که با روغن ماساژ داده شده بود می ترکید و دیگری سالم می ماند..

یک سوال -من این دو هفته فکر می کردم که اگر ما بخواهیم چنین کمپینی در ایران داشته باشیم از چه واژه هایی واسه Penis,anal.vagina

و خیلی واژه های دیگه استفاده کرد که موضوع لوث نشه و هم معنی رو برسونه -لطفا اگر ایده ای دارید حتما در بخش نظر دهی بگذاری

1 comment:

پارسی لند said...

سلام. این اولین باره که من وبلاگ شما رو میخونمو خیلی دوست دارم که من هم اطلاعات بیشتری نسبت به ایدز داشته باشم. تو ایران هم می تونید از واژه های پارسییش استفاده کنید. مثلا بگید " واژن " بگید " مقعد " و بگید " آلت مردانه " خوشبختانه در موارد علمی خانواده ها ترس چندانی از شنین اینجور چیز ها ندارن.
شاد باشی